VŠEOBECNÉ PODMIENKY
platné pre predaj na diaľku
(cez telefón, fax, e-mail, online formulár, eshop)
1. VŠEOBECNÉ PODMIENKY
1.1 Predávajúcim je spoločnosť ZANZI s.r.o., 044 57 Haniska 429, ktorá je zapísaná v
Obchodnom registri Mestského súdu Košice, Oddiel: Sro , Vložka číslo: 13611/V,
IČO: 36217441, DIČ: 2021699372, IČ DPH: SK7020000515, tel. +421 903 611 100, e-
mail:zanzi@zanzi.sk (ďalej len predávajúci).
1.2 Kupujúcim je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá akýmkoľvek spôsobom
kontaktuje predávajúceho s úmyslom kúpy tovaru, ktorý predávajúci ponúka.
1.3 Kupujúcim je aj každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá akýmkoľvek spôsobom
kontaktuje predávajúceho s požiadavkou, aby jej predávajúci zaobstaral tovar, ktorý
nemá zaradený v ponuke, s úmyslom kúpy tohto tovaru.
1.4 Používaním webových stránok predávajúceho a potvrdením objednávky dáva
kupujúci súhlas s týmito Obchodnými podmienkami.
1.5 Tieto Obchodné podmienky sú platné až do vydania nových Obchodných podmienok.
2. OBJEDNÁVANIE
2.1 Tovar môže kupujúci objednávať prostredníctvom telefónu, elektronickej pošty,
vyplnením a odoslaním kontaktných formulárov na webových stránkach predávajúceho
alebo prostredníctvom internetového obchodu (v prípade, že takýto obchod predávajúci
prevádzkuje).
2.2 Objednaním tovaru a/alebo služieb sa kupujúci zaväzuje prevziať objednaný tovar a
zaplatiť za tovar dohodnutú cenu.
2.3 Objednávku potvrdí predávajúci okamžite (v prípade telefonickej objednávky)
alebo do 2 pracovných dní emailom alebo telefonicky (v prípade elektronických online
objednávok) a zároveň oznámi kupujúcemu dostupnosť a termín dodania tovaru. Všetky
potvrdené objednávky sú záväzné!
2.4 Predávajúci sa zaväzuje dodať správny druh a množstvo tovaru v dohodnutej cene
podľa objednávky.
2.5 Zrušenie objednávky je zo strany kupujúceho možné do 24 hodín od objednania
tovaru bez udania dôvodu. Ak sa kupujúci a predávajúci dohodli na okamžitom splnení
objednávky telefonicky, a objednaný tovar už bol odoslaný, alebo kupujúci objednal
tovar na zákazku, kupujúci nemôže zrušiť objednávku. Kupujúci môže
objednávku zrušiť telefonicky alebo e-mailom. Po overení splnenia podmienok zrušenia
objednávky potvrdí predávajúci kupujúcemu storno objednávky e-mailom alebo
telefonicky. V prípade, že už bola suma za objednaný tovar uhradená, predávajúci zašle
peniaze späť na bankový účet kupujúceho, alebo ich doručí iným spôsobom, ktorý si
spolu dohodnú.
2.6 Predávajúci má právo zrušiť objednávku v prípade, keď nie je možné zabezpečiť
objednaný tovar. V takomto prípade kupujúcemu ihneď vráti uhradenú sumu v plnej
výške, alebo mu ponúkne náhradný tovar, alebo iné riešenie, ak s tým kupujúci súhlasí.
Predávajúci má právo zrušiť objednávku tiež v prípade, ak sa nemôže skontaktovať s
kupujúcim (chybne uvedené alebo neuvedené kontaktné údaje, nedostupnosť, ...).
3. CENY
3.1 Predávajúci je platcom DPH.
3.2 K základnej cene objednávky je pripočítaná cena za dopravu tovaru podľa toho, aký
spôsob doručenia si kupujúci vyberie. Cena je odvodená od hmotnosti objednaného
tovaru, miesta doručenia, a spôsobu dopravy, preto sa určí individuálne pre každú
objednávku. Cenu za dopravu predávajúci oznámi kupujúcemu spolu s potvrdením
objednávky (v pripade telefonickej objednávky okamžite). Balné je zahrnuté v cene
dopravy.
4. PLATBY
4.1 Platiť za tovar môže kupujúci na dobierku alebo prevodom na účet predávajúceho
na základe proforma (zálohovej) faktúry. Na základe objednávky vystaví predávajúci
proforma (zálohovú) faktúru, ktorú pošle spolu s potvrdením objednávky e-mailom. Túto
platbu môže kupujúci uskutočniť nasledovne:
a) prevodným príkazom zo svojho účtu,
b) priamym vkladom v hotovosti na účet predávajúceho
4.2 Platba je možná iba v EUR.
4.3 Daňový doklad (faktúru) posiela predávajúci kupujúcemu spolu s tovarom.
5. DODACIE PODMIENKY
5.1 Dodacia lehota na tovar v ponuke predávajúceho je vo väčšine prípadov do 8
pracovných dní od potvrdenia objednávky, maximálna doba dodania je 14 dní alebo po
dohode s kupujúcim sa môže predĺžiť. O dodacej lehote a termíne dodania bude
predávajúci kupujúceho informovať pri potvrdení objednávky telefonicky. Ak
kupujúcemu nevyhovuje oznámená predĺžená dodacia lehota, má možnosť stornovať
objednávku v súlade s bodom 2.5 týchto Obchodných podmienok. V prípade
objednávania tovaru na zákazku platia individuálne termíny na základe dohody
predávajúceho a kupujúceho a kupujúci nemá možnosť bezplatne stornovať objednávku
pred dohodnutým termínom dodania.
5.3 Tovar, ktorý je bežne dostupný, bude vyexpedovaný do 8 pracovných dní po
potvrdení objednávky a po splnení všetkých podmienok pre vyskladnenie.
6. DORUČENIE TOVARU
6.1 Predávajúci zabezpečuje dopravu tovaru spôsobom, ktorý si kupujúci vyberie z
ponúkaných možností v čase objednávania tovaru:
a) vozidlom predávajuceho alebo partnerskej spoločnosti,
b) osobne na prevádzke predávajúceho na vlastné náklady kupujúceho (vlastné vozidlo).
6.2 Miesto odberu je stanovené na základe objednávky kupujúceho. Za splnenie dodávky
sa považuje dodanie tovaru na určené miesto.
Na doručovacie adresy, ktoré sú nedostupné alebo nebezpečné (zákaz zastavenia, zákaz
vjazdu pre daný typ vozidla, úzke uličky, dvory, pozemky alebo miesta bez spevneného
povrchu), tovar nedoručujeme. V prípade, že tieto skutočnosti sa zistia na mieste v čase
doručenia, kupujúci je povinný objednaný tovar prevziať na mieste, ktoré určí vodič a to
do 30 minút. V takom prípade odvoz tovaru z miesta vykládky na miesto určenia
zapezpečí kupujúci na vlastné náklady a nemá nárok na vrátenie finančnej čiastky za
dodanie tovaru.
6.3 Tovar je primerane zabalený a zabezpečený. Kupujúci je povinný pri preberaní
tovaru skontrolovať neporušenosť zásielky.
6.4 Spolu s tovarom dodá predávajúci kupujúcemu daňový doklad faktúru (faktúru),
dodací list. Predávajúci taktiež dodá spolu s tovarom návod na obsluhu a záručný list ak
to vyžaduje povaha tovaru.
6.5 Za tovar zodpovedá predávajúci až po jeho prevzatie kupujúcim. Tovar sa považuje
za prevzatý kupujúcim od doby, keď kupujúcipísomne potvrdí prevzatie tovaru.
6.6 Predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie objednaného tovaru
kupujúcemu zavinené nesprávne udanou adresou (bod 6.2 týchto Obchodných
podmienok), nepredvídateľnými prekážkami alebo vyššou mocou.
6.7 Objednaný tovar zvyčajne doručuje jeden vodič, tovar do 32 kg je doručený pred
prvé uzamykateľné dvere (max. 50 metrov od auta). Na vyloženie tovaru, ktorý má
väčšiu hmotnosť ako 32 kg, kupujúci je povinný zabezpečiť primeranú pomoc, prípadne
potrebný mechanizmus.
6.8 V prípade, že si kupujúci objedná tovar od predávajúceho a tovar sa vráti z dôvodu,
že kupujúci odmietne prevziať objednaný tovar, alebo tovar nebude doručený z dôvodu
uvedenia nesprávnej adresy alebo tel. čísla, alebo kupujúci nebude na uvedenej adrese
vo vopred dohodnutom čase, kupujúcemu vzniká povinnosť uhradiť náklady za doručenie
vo vopred dohodnutej výške.
7. ODSTÚPENIE OD VYBAVENEJ OBJEDNÁVKY
7.1 Kupujúci má podľa platných právnych predpisov (v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č.
102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku) nárok na vrátenie tovaru bez
udania dôvodu 14 dní od prevzatia tovaru. (Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku neplatí pre osobný odber na prevádzke
predávajúceho!) Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a
odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe na prevádzke
predávajúceho. Odskúšať však neznamená začať tovar používať a po niekoľkých
dňoch vrátiť predávajúcemu. Kupujúci plne zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru,
ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec
zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
7.2 Záväzné podmienky pre vrátenie tovaru bez udania dôvodu v lehote do 14 dní:
a) kupujúci má nárok na vrátenie tovaru bez udania dôvodu 14 pracovných dní od
prevzatia tovaru,
b) kupujúci tovar môže odoslať predávajúcemu najneskôr do 14 dní od prevzatia
tovaru,
c) tovar môže byť vrátený iba v pôvodnom nepoškodenom obale, nepoužitý,
nepoškodený, kompletný (vrátane návodov, záručného listu /ak bol vydaný/ a pod.),
spolu s kópiou dokladu o kúpe,
d) tovar musí byť zabalený tak, aby nemohlo dôjsť k jeho poškodeniu počas prepravy,
e) zásielka musí obsahovať kópiu dokladu o zaplatení tovaru (faktúra) a sprievodný list s
uvedením kontaktných údajov a čísla účtu kupujúceho,
f) kupujúci môže tovar predávajúcemu poslať prepravnou službou - kuriérom (zásielka
môže byť poistená) alebo doručiť osobne na prevádzku predávajuceho. Zásielky poslané
na dobierku nebudú prebraté,
g) výdavky súvisiace s vrátením tovaru (doprava, doručenie, poistenie, ...) hradí v plnej
výške kupujúci.
7.3 Ak sa kupujúci rozhodne vrátiť tovar podľa bodu 7.1 týchto Obchodných podmienok,
je povinný kontaktovať predávajúceho písomne, a to prostredníctvom doporučenej pošty
zaslanej na adresu predávajúceho (ZANZI s.r.o., P.O.Box 45, 045 01 Moldava nad
Bodvou), e-mailom na adresu zanzi@zanzi.sk alebo osobne na prevádzke predávajúceho.
7.4 Po splnení podmienok podľa bodov 7.1 až 7.3 týchto Obchodných podmienok a po
obdržaní vráteného tovaru je predávajúci povinný:
a) prevziať tovar naspäť,
b) vrátiť kupujúcemu v lehote najneskôr 15 dní odo dňa odstúpenia od vybavenej
objednávky celú cenu zaplatenú za tovar, okrem poplatku za dopravu.
7.5 V prípade, že kupujúci nesplní podmienky na vrátenie tovaru bez udania dôvodu
podľa bodov 7.1 až 7.3 týchto Obchodných podmienok, alebo doručí predávajúcemu
tovar so zníženou hodnotou; tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, nebude
predávajúci akceptovať odstúpenie od vybavenej objednávky a tovar bude vrátený na
náklady kupujúceho naspäť, alebo uhradí kupujúci predávajúcemu náklady, ktoré vznikli
v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu. Odporúčame Vám
tovar poistiť.
8. ZÁRUKY A REKLAMÁCIE
8.1 Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim a za
vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci počas záručnej doby. Záručná doba je 24
mesiacov a začína plynúť od dátumu prevzatia tovaru kupujúcim. Pri veciach
predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady (tovar II. triedy) je záručná doba 12
mesiacov, predávajúci však nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia
predajná cena (podľa §619 Obč. zák.). Pri použitých veciach je záručná doba 12
mesiacov. Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu môže predávajúci
poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej zákonom, pričom podmienky
a rozsah tejto záruky určí v záručnom liste.
8.5 UPLATNENIE REKLAMÁCIE:
8.5.1. Kupujúci si uplatňuje právo vyplývajúce zo zodpovednosti za vady v prevádzkárni
predávajúceho. Predávajúci rozhodne o reklamácii a spôsobe jej vybavenia do troch dní,
v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; určenie spôsobu
vybavenia reklamácie a vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo
dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci
právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
8.5.2. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak
sa neuplatnili v záručnej dobe (podľa §626 Obč. zák.).
8.5.3. Pri uplatnení reklamácie kupujúci súhlasí s reklamačnými podmienkami
predávajúceho.
8.5.4. Pri uplatnení reklamácie predávajúci vystaví potvrdenie o prijatí reklamácie.
Predávajúci vydá doklad o vybavení reklamácie najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia.
8.6. VŠEOBECNÉ REKLAMAČNÉ PODMIENKY:
8.6.1. Pri predkladaní tovaru na reklamáciu musia byť splnené nasledovné podmienky zo
strany reklamujúceho:
a) je predložený originálny záručný list, ak bol vystavený,
b) je predložený doklad o zaplatení ceny tovaru alebo faktúra (alebo kópie týchto
dokladov),
c) tovar spĺňa všetky ostatné podmienky uvedené v záručnom liste (ak bol vydaný) pre
záručnú reklamáciu (fyzicky nepoškodený tovar, tovar nepoškodený živelnou udalosťou,
neporušené plomby atď.)
8.6.2. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, ak:
a) kupujúci si vadu alebo poškodenie tovaru spôsobil sám,
b) kupujúci pred prevzatím tovaru o vade vedel, resp. bol na vadu výslovne a jasne
upozornený a bola mu poskytnutá zľava z ceny tovaru,
c) vady vznikli v dôsledku opotrebenia spôsobeného bežným používaním alebo
nesprávnym či nadmerným používaním,
d) boli porušené ochranné plomby na tovare,
e) vady boli spôsobené neoprávneným alebo nesprávnym zásahom do tovaru,
f) ak sa vady tovaru reklamujú po uplynutí záručnej doby.
8.6.3. Niektorý tovar predávaný predávajúcim je určený k odbornej montáži. Odbornou
montážou sa rozumie montáž na základe oprávnenia alebo montáž firmou / osobou,
ktorá má oprávnenie túto činnosť vykonávať.
Reklamačný protokol na stiahnutie (súbor PDF)
8.6.4. POVINNOSTI PREDÁVAJÚCEHO VOČI REKLAMUJÚCEMU:
a) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci (reklamujúci) právo na jej
bezplatné, včasné a riadne odstránenie.
b) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada
týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané
náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
c) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo
vrátenie peňazí (odstúpenie od zmluvy).
d) Ak sa na výrobku opätovne vyskytla tá istá vada po oprave, alebo väčší počet vád
súčasne, má kupujúci počas záručnej doby tiež právo na výmenu tovaru alebo vrátenie
peňazí. Opätovný výskyt vád po oprave znamená stav, keď sa rovnaká vada vyskytne po
jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách. Za väčší počet vád sa považujú súčasne
najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, pričom každá z nich bráni v riadnom užívaní.
e) Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po
skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde
k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru.
9. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
9.1 Predávajúci sa zaväzuje, že bude chrániť Vami poskytnuté dáta, ktoré museli byť
uvedené pri realizácii objednávky. Informácie o zákazníkoch sú uchovávané v súlade s
platnými zákonmi Slovenskej republiky. Predávajúci všetky údaje získané od kupujúcich
používa výhradne pre internú potrebu spoločnosti a neposkytuje ich tretím osobám.
9.2 Odoslaním objednávky, resp. uzatvorením kúpnej zmluvy, dáva kupujúci v súlade so
zák. č. 122/2013 Z.z. súhlas predávajúcemu so spracovaním, zhromažďovaním a
uchovávaním jeho osobných údajov pre účely uzavretia kúpnej zmluvy, vybavenia
objednávok a súvisiacej komunikácie so zákazníkom, ale aj po úspešnom vybavení
objednávky pre účely plnenia zo zmluvy a vedenie príslušnej evidencie (napr. pri
vybavovaní reklamácií, vedení účtovníctva a pod.), a to až do doby jeho písomného
vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Osobné údaje sú spracované v rozsahu:
meno, priezvisko, adresa, telefón, e-mail. Zákazník má právo na prístup k svojim
osobným údajom, právo na ich opravu vrátane ďalších zákonných práv k týmto údajom.
Predávajúci neposkytuje, nezverejňuje a nesprístupňuje osobné údaje zákazníkov
žiadnej ďalšej osobe, s výnimkou spoločností zabezpečujúcich prepravu tovaru, ktorým
sú osobné údaje zákazníkov odovzdávané v minimálnom rozsahu potrebnom pre účely
doručenia tovaru.
9.3 Predávajúci neposkytuje, nezverejňuje a nesprístupňuje osobné údaje zákazníkov
žiadnej ďalšej osobe, s výnimkou: spoločností zabezpečujúcich prepravu tovaru, ktorým
sú osobné údaje zákazníkov odovzdávané v minimálnom rozsahu potrebnom na účely
doručenia tovaru.
Súhlas so spracovaním osobných údajov a zasielaním obchodných informácií je udelený
na dobu neurčitú a je možné ho kedykoľvek zdarma odvolať výslovným a určitým
prejavom v písomnej forme adresovanej predávajúcemu, a to poštou (ZANZI s.r.o.,
P.O.Box 45, 045 01 Moldava nad Bodvou), telefonicky alebo elektronicky na e-
mail zanzi@zanzi.sk
9.4 Dotknutá osoba má právo na základe písomnej žiadosti (list, elektronická pošta) od
prevádzkovateľa vyžadovať:
a) Informácie o stave spracúvania svojich osobných údajov.
b) Informácie o zdroji, z ktorého získal jej osobné údaje.
c) Odpis jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania.
d) Opravu jej nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú
predmetom spracúvania.
e) Likvidáciu jej osobných údajov.
9.5 Získavame od Vás iba tie údaje, ktoré skutočne potrebujeme na spracovanie Vašej
objednávky. Nezneužívame vaše telefónne číslo pre marketingové účely, kontaktujeme
Vás len v spojitosti s vybavením a doručením objednávky alebo v prípade záručnej
opravy. Na Vašu e-mailovú adresu zasielame iba potvrdenie o prijatí objednávky,
odpovede na Vaše otázky, Vami dopytované informácie o produktoch a služieb (ceny,
parametre, obrázky...), prípadne spravodaj max. raz za mesiac.
9.6 Účel spracúvania osobných údajov:
a) vystavenie daňového dokladu - faktúry v zmysle platných zákonov a právnych
predpisov,
b) doručenie tovaru a identifikácia kupujúceho pred odovzdaním vopred zaplateného
tovaru,
c) potvrdenie objednávky, platby za tovar, dodania objednaného tovaru - telefonicky a
prostredníctvom elektronickej pošty.
10. Záverečné informácie
10.1 Inšpektorát SOI pre Košický kraj, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany
spotrebiteľa:
Adresa:
Inšpektorát SOI pre Košický kraj
Vrátna 3
043 79 Košice
Tel.: 055/622 07 81
E-mail: ke@soi.sk
10.2 Tieto všeobecné obchodné podmienky a všetky kúpne zmluvy uzavreté na ich
základe sa riadia právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike.
Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov (ARS)
PRAVIDLÁ ALTERNATÍVNEHO RIEŠENIA SPORU
Upozornenie: Spotrebiteľ musí využiť všetky zákonom dané možnosti pred tým, ako sa
obráti na príslušný orgán alternatívneho riešenia sporu, napr. uplatní si svoje právo v
reklamačnom konaní.
Spotrebiteľ v prípade, ak dôjde k sporu s predávajúcim, po tom, čo využije všetky
možnosti na vyriešenie sporu, obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporu,
ktorého hodnota bude vyššia ako 20,- €.
Subjekt alternatívneho riešenia sporu ukončí spor do 90 dní odo dňa jeho začatia, pričom
o predĺžení lehoty o 30 dní (aj opakovane) upovedomí navrhovateľa.
Ak spotrebiteľ nebude spokojný so spôsobom, ako predávajúci vybavil jeho reklamáciu
alebo inak porušil jeho práva, v tom prípade má možnosť podať návrh na príslušný
subjekt.
Osoba, ktorej bude daný spor pridelený, musí postupovať pri riešení nestranne a
nezávisle. Ak by poverená osoba vedela o skutočnostiach, ktoré by mohli mať vplyv na
jej nestrannosť, resp. by mohlo dôjsť ku konfliktu záujmov, je povinná o tom informovať
účastníkov tohto sporu. Poverená osoba navrhne účastníkom možné alternatívy riešenia a
bude sa snažiť viesť celý spor k tomu, aby sa dosiahla dohoda o vyriešení. Navrhnutá
dohoda sa predloží obom zúčastneným stranám a v určenej lehote sa môžu rozhodnúť, či
s daným návrhom súhlasia alebo nie. Takto uzavretá dohoda o vyriešení sporu je pre
strany sporu záväzná.
Ak by nedošlo k dohode a zároveň by bolo zistené dôvodné podozrenie, že boli porušené
alebo ohrozené práva spotrebiteľa, vydá subjekt spotrebiteľovi odôvodnené stanovisko.
Spotrebiteľ má možnosť ukončiť účasť na alternatívnom riešení sporu v ktoromkoľvek
štádiu.
Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov nájdete na stránke Ministerstva
hospodárstva SR: www.mhsr.sk
Inšpektorát SOI pre Košický kraj, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany
spotrebiteľa: Inšpektorát SOI pre Košický kraj, Vrátna 3, 043 79 Kice Tel.: 055/622 07
81 E-mail: ke@soi.sk
V Haniske, dňa 20.10.2023